Český Goodwill 2024

Hledáme podnikatele a firmy, kterých si lidé váží!

NOMINUJTE TEĎ

Rodinný pivovar BERNARD a.s.

Stanislav Bernard

Ročník 2023

Představení nominované firmy

Jedinečná osobnost nejen marketingu, v nejlepším slova smyslu svéráz, který vždy jde vlastní cestou. Ve spolupráci s vrchním sládkem Josefem Vávrou vybudoval výraznou značku, jejíž zvuk rezonuje nejen na domácím trhu, ale i v několika desítkách zemí světa. K pivům s nezaměnitelných chuťovým charakterem přidává zcela originální způsob jejich prezentace.

Jednou z nevýraznějších postav českého pivovarnictví se stal mj. prosazením diferencované daně na pivo, což odstartovalo nebývalý rozvoj minipivovarů, kterých je u nás dnes přes pět stovek.

Humpolecký pivovar, původně určený k zániku, za třicet let usilovné práce s přáteli a kolegy proměnil v místo, kde se úspěšně daří propojovat nejmodernější technologie s tradičními pivovarskými postupy a poctivým přístupem k řemeslu. Za dobu existence Rodinného pivovaru Bernard společnost přišla s mnoha inovacemi. V portfoliu dvou desítek druhů piv jsou i úspěšná nealkoholická piva, či pro naši zemi méně typická piva.

Mezi zatím poslední počiny Stanislava Bernarda patří vybudování Návštěvnického centra Bernard, uspořádání kuchařské soutěže pro mladé talenty BernardChef či založení Nadačního fondu pomoci Bernard, který v nejbližším regionu pomáhá lidem v těžkých životních situacích.

Vlastní cestou k poctivému českému pivu.

Mapa
Firma sídlí v Kraji Vysočina

3 otázky pro nominovanou osobu

Jaké máte plány do budoucna?

Ve vedení pivovaru jsme se shodli, že nám primárně nejde o růst za každou cenu. Že naším snem a plánem je pivovar dobudovat a na trhu být kvalitním kořením. To znamená trh obohacovat tím nejkvalitnějším pivem, budovat obdivovanou a uznávanou značku. A samozřejmě podporovat ziskovost, zdraví firmy. Ale nejde nám o to za každou cenu růst. Ten primární důvod je, že si velmi vážíme firemní atmosféry, vztahů, a pokud bychom rostli dál a dál, tak by nás bylo víc, a bylo by těžší udržet vztahy na skvělé úrovni.

Jakou vlastnost považujete za svoji nejsilnější stránku?

Intuici v kombinaci se selským rozumem. Schopnost se na věci dívat z odstupu, v souvislostech. Jsou lidé zaměření na detail, bezvadně rozumí nějakému problému. To je naprosto v pořádku a je to potřebné. Ale někdy je nutné si poodstoupit. Dá se to dělat i vědomě. Teď vidím věc takto, ale vědomě od ní udělám pár kroků dál a rázem nevidím jen jednu oblast, ale do výhledu se mi dostanou další oblasti a sleduji jejich interakce.

Kterou z Vašich vlastností naopak podle Vás nese Vaše okolí s nejmenší libostí?

Pravda, v průběhu let, kdy jsem byl ve výkonné pozici, jsem asi byl netrpělivý a vyžadoval jsem výsledky rychle, naléhavě, důrazně. Na druhou stranu bychom bez této vlastnosti jako firma možná nepřežili… V čase se to mění, řekl bych, že jsem dnes klidnější ;-).

Odpovídal Stanislav Bernard, předseda představenstva

Důvod nominace

Etické podnikání, důraz na kvalitu a hodnoty nad extrémním ziskem.

Nominační kategorie

Made in Czechoslovakia

Nominoval/a:

obdivovatel/ka

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokračováním v používání tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete v Souhlasím Prohlášení o ochraně osobních údajů