(R)evoluce v podnikání

23/06/2015

David Kirš žije v Brně s Alicí, je táta Klárky, (info)podnikatel, lektor, zakladatel SmartEmailingu a Firmy 2.0, tvůrce online programů Miliónové impérium a EmailAcademy a je mentorem ve výcviku Cesta pravého muže. Zvedl v Čechách a na Slovensku vlnu info-podnikání, je vášnivým propagátorem poctivého email marketingu a info-marketingu a dnes učí novou generaci podnikatelů, jak si (nejen) díky internetu zjednodušit život.

Jste předním českým podnikatelem v oblasti online marketingu. Jaké byly Vaše začátky?

Začínal jsem s email marketingem a s aplikací SmartEmailing, kterou jsme původně měli licencovanou ze zahraničí.

Když jsem v roce 2009 začal poprvé mluvit o (r)evoluci v email marketingu, mnoho lidí tomu nerozumělo. Svou práci jsem tedy zasvětil propagaci emailu, který každý denně používáme a který má ohromný vliv na úspěch podnikání na internetu. Dnes už o přínosu email marketingu pochybuje jen málo lidí.

V roce 2012 jsem pak přišel s novým termínem, info marketing. A na mém osobním příkladu jsem ukázal, že budoucnost na internetu je ve sdílení hodnotného obsahu a že budoucnost mají prodejci, kteří začnou své zákazníky vzdělávat. Prodávání učením. Není totiž mocnější kouzlo tvořící vztah a důvěru se zákazníkem než poskytovat informace a vzdělávat.

Znamená to, že Vaše společnost dnes své zákazníky hlavně vzdělává?

Neumím si představit, že by tomu bylo jinak. Věříme, že vzdělání zvyšuje vědomí lidí a tím přispívá k celkové prosperitě a celistvému jednání lidí. Moudrost se dnes může šířit rychleji než kdy jindy a přístup ke vzdělání získal nový rozměr. Zaměřujeme se na nekonvenční vzdělání, na vzdělání, které se ve škole neučí. Vzdělání pro život a podnikání.

Internet nám dal do ruky možnosti před pár desítkami let nevídané a to otevřelo dveře, které byly dlouhá léta zavřené. Považujeme za důležité, aby se lidé učili o oblastech, které mají velký vliv na jejich život, jako jsou vztahy, peníze, práce a podnikání a také vztah k sobě samému, osobní rozvoj a vědomí toho, kdo skutečně jsme.

Proto podporujeme experty v těchto oblastech a tvoříme vzdělávací programy na internetu, pořádáme živé akce a semináře.

Vzpomenete si na zlomový okamžik ve Vašem podnikání?

Ano. Bylo to jedno ráno, kdy jsem odeslal svůj první miliónový email. Na to nikdy nezapomenu. Celou noc jsem nespal, vážil každé slovo a ptal se sám sebe, jestli to bude fungovat. V 8:05 odešel na necelých 8 tisíc lidí v mé tehdejší databázi nejdůležitější email v mém životě.

Prodával jsem můj online kurz a prodejní video trvalo 28 minut. Byla to nekonečná půlhodina. Pak se objevila první objednávka a po pár minutách další. První hodina skončila výnosem přes půl milionu korun. Na konci dne bylo 332 objednávek za 1,9 miliónu korun.

Byl to pro mě den, kdy začala skutečná online (r)evoluce.

Není slovo revoluce trochu odvážné?

Vůbec ne. Revoluce v sobě skrývá slovo evoluce, kterou všichni bez výjimky procházíme neustále. A v současné době se spouští (r)evoluce v podnikání a marketingové komunikaci malých a středních firem. Dochází k propojení email marketingu a info marketingu, které jsou posouvány na novou, vyšší úroveň. Dochází ke spojení technologie a lidskosti. Vzniká nový obor marketingu, auto marketing, což je strategie, kdy ke komunikaci se zákazníky chytře využíváte inteligenci současných technologií a komunikačních kanálů a naplňujete ji svým vlastním obsahem. Kdo se na této (r)evoluční vlně sveze, neprohloupí.

Jak byste definoval současného podnikatele?

Podnikatel je podle mě každý člověk. Každý podniká cestu životem. Pokud chce žít, nezbývá než podniknout cestu. Podnikání je tak naše schopnost změnit myšlenku v čin. Podnikatel je každý člověk, který jde vědomě po cestě, je vědomý ve svém dávání, vědomý si svých talentů a přirozených dovedností, které kultivuje. Každý podnikáme tím, že tvoříme a pracujeme, ať už v týmu nebo při spolu-práci, sami nebo jako majitelé firmy.

Věřím, že pokud podnikáme cestu, měli bychom to dělat tak, aby nám dávala smysl a zároveň byla užitečná pro druhé. Pak jsme ve svém životě podnikatelé-umělci a tvoříme umělecká díla. V tomto smyslu je pak celý náš život velkolepé umělecké dílo a je naší povinností ho právě podnikáním tvořit.

A k tomu chci já i moje firma přispět. Inspirovat lidi k podnikání. Inspirovat firmy k tomu, aby budovaly umělecká díla s dalšími podnikateli.

Co byste doporučil podnikatelům, kteří chtějí uspět na poli internetu?

Česko i Slovensko jsou internetově velmi rozvinuté země. Věci k nám přicházejí rychle. Odhaduji, že v internetovém prodeji jsme jen tak 3–4 roky za USA.

Kdo zatím nezapojil do svého internetového marketingu obsahový marketing, má těžké období. Google, Facebook a další velcí hráči si do budoucna takových lidí, prodejců a webů ani nevšimnou.

Odpovědí pro úspěch na internetu je kvalitní obsah.A ten je potřeba doručit správným kanálem, správným lidem a ve správný čas s využitím auto marketingu.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokračováním v používání tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete v Souhlasím Prohlášení o ochraně osobních údajů