Český Goodwill 2024

Hledáme podnikatele a firmy, kterých si lidé váží!

NOMINUJTE TEĎ

Vuch s.r.o.

Martin Kůs

Ročník 2023

Představení nominované firmy

Značku Vuch založili dva nejlepší kamarádi z dětství na podzim roku 2015, architekt Martin Kůs a ekolog Ondřej Hyrš. Společně začali podnikat v oblasti sportovní módy. To je ovšem úplně kreativně nenaplňovalo, a tak vznikla jejich vlastní značka Vuch. Ta se stala českým lovebrandem, který už přes sedm let vyniká na poli módy. Zákazníky okouzluje širokou nabídkou designových doplňků, kterým nechybí hravost, barvy a propracovanost. Ideou firmy je přinášet každodenní radost skrz nekonvenční a dostupnou módu, co chytne každého zákazníka za srdce.

Dle Kůse a Hyrše chyběla na české módní scéně značka, která by byla hravá, odvážná, barevná a zároveň i dostupná pro každého zákazníka. Po několika návrzích tak vznikla první kultovní, puntíkatá peněženka. Její první várka se ihned vyprodala, a to bylo pro kluky znamením, že našli barevnou díru na šedém, módním trhu. Proto začali pracovat i na dalších doplňcích, jako jsou kabelky a batohy. Později se portfolio rozšířilo o další módní doplňky a momentálně v něm tak najdete vše od batohů až po boty.

Současná pozice značky na trhu je rok od roku silnější. Ať už z hlediska obratu, zisků nebo růstu počtu zaměstnanců. V oblasti prodeje batohů, kabelek a peněženek nemá Vuch de facto konkurenci. V loňském roce dosáhla značka obratu 215 milionů. Působí i na slovenském trhu, kde letos otevřeli kamennou prodejnu v Bratislavě. Rovněž se jejich produktům daří v Maďarsku, Polsku, Slovinsku, Chorvatsku. Portfolio Vuch se zaměřuje na hlavní kategorie, kterými jsou batohy, kabelky, peněženky a nově i obuv. Plus nabízí doplňkový sortiment jako jsou brýle, šperky, spodní prádlo nebo oblečení, které ale v současné chvíli už nerozvíjí.

Firemní hodnoty značky jsou jasně dané a sepsané. Je to férovost na prvním místě, osobní odpovědnost, otevřená komunikace a odvaha. Tyto hodnoty se Vuch snaží držet nejen ve firmě, ale i směrem ke svým zákazníkům nebo partnerům.  

V současné době má značka 61 zaměstnanců na hlavní pracovní poměr. V tom jsou zahrnuti zaměstnanci z expedice, kanceláří a prodejen. Pro svůj tým pořádá vedení různé typy teambuildingů. Ať už akčnějšího rázu (voda, sjezdy na horských kolech), tak i ty víc odpočinkové (sklípky, večeře, celofiremní setkání atd.). V kanceláři hrají každý měsíc o hodnotné ceny v oblíbeném turnaji ve stolním fotbálku, předávají si zaměstnance měsíce i speciální cenu, tzv. Vašuta měsíce. Ten slouží pro zaměstnance, kterému se třeba něco nepovedlo, nebo se mu stalo něco úsměvného. Ocenění vzniklo při návštěvě Marka Vašuta na natáčení pořadu pro ČT. Vašut se zrovna fotil s týmem Vuch, když si chtěl sednout na židličku, která ale byla křehkým stolečkem pro dekorační účely. Stolek se pod Vašutem rozbil, příhoda se stala ikonickou a pro firmu je předávání Vašuta už několikaletou tradicí.

Charitě se značka věnuje kontinuálně a už od samého začátku jejího působení. Účastnila se a uspořádala celou řadu CSR projektů, na kterých se aktivně podílí její zaměstnanci. Na posledním vánočním večírku třeba proběhla sbírka pro psí útulek v Chrudimi. Její asi nejznámější charitativní iniciativou je projekt Vuchlady, který podporuje ženy v jejich zdravém sebevědomí a pozitivnímu přístupu k životu. Význam tohoto projektu je dvojí. Vuch každoročně hledá ženu, která se na rok stane jeho tváří, během čehož také podporuje vybranou dobročinnou organizaci jak mediálně, tak finančně.

Vuch, Tvoje barevná radost.

Mapa
Firma sídlí v Pardubickém kraji

3 otázky pro nominovanou osobu

Co Vás na podnikání nejvíc těší?

Asi ta míra svobody. Dělat to, co mě opravdu baví a naplňuje. Dělat radost tisícům zákaznic a zákazníků. Budovat silný brand, který lidi budou znát, budou ho mít rádi, budou ho rádi nosit. Stejně tak jako vytváření firemní kultury, kdy zaměstnanci jsou pyšní, že pracují ve firmě jako je Vuch. Baví mě dávat. Ve smyslu, když se daří a je ta možnost, tak mít tu moc pomoci tam, kde je potřeba, nebo tam, kde si myslím, že by pomoc mohla výrazně usnadnit fungování ať už jedince, komunity, nebo celé organizace.

Čeho si nejvíc vážíte v obchodních vztazích?

Nejspíš férovosti a otevřeného jednání. Někdy to není jednoduché někomu říct něco co druhou stranu může ranit, nebo zklamat, ale stejně takto platí i směrem k nám do firmy. Raději budeme spolupracovat s někým, kdo je upřímný, říká věci tak, jak jsou. Chození kolem horké kaše ve firmě nemáme rádi. Navíc jak ze zkušeností víme. Nikdy to není ku prospěchu věci. A jak se říká…kde je vůle… Tam se lidi vždycky dokážou rozumně domluvit.

Jakou vlastnost považujete za svoji nejsilnější stránku?

Vize. Vím jak a kam by firma měla směřovat. Někdy je vize těžké přetavit do reality, ale neskromně můžu říct, že hlavně díky vizím se firma posunula tam, kde je v současné chvíli. A prý jsem přísný. Ale tomu se mi nechce věřit. ;-)

Odpovídal Martin Kůs, jednatel

Důvod nominace

Martin se svým kamarádem vytvořil značku, která má zajímavý příběh a na českém i zahraničním trhu se líbí. Vážíme si ho také proto, že dává veškerým aktivitám přesah a posouvá značku kupředu. Nejsou mu cizí hodnoty rovného a férového jednání a co slíbí, to dodrží. Zasluhuje se také o rozvoj regionu, ve kterém firma Vuch zaměstnává více jak 50 zaměstnanců.

Nominační kategorie

Made in Czechoslovakia

Nominoval/a:

zaměstnanec

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokračováním v používání tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete v Souhlasím Prohlášení o ochraně osobních údajů