Hlasování o 12. Osobnost Český Goodwill bylo uzavřeno. Oceněné představíme 24. 10. 2024.

finalisti

Halla, a.s.

Tereza Hanzlová

Ročník 2024

Představení nominované firmy

V roce 1992 firmu založili Jiří Jelínek a Karel Květoň - kamarádi z vojny. V pronajatém sklepě začali sestavovat první svítidla. Dnes jich z moderní výrobní haly ročně odchází 150 000. Za dlouhou historii firmy postavila Halla své sídlo s designově atraktivním showroomem v Praze, vybudovat výrobní halu s moderní světelnou laboratoří v Novém Městě nad Metují a stále se přizpůsobuje vlivu vývoje posledních let ve smyslu reakce na epidemii covidu a přijímá ekologické výzvy.

Po účasti na desítkách mezinárodních veletrhů, sbírání zkušeností, designových cen a testování vlastních přístupů se otevřely dveře do celého světa a firma se může porovnávat se světově významnými a x-násobně většími konkurenty. Poslední čtyři roky přebírá vedení firmy druhá generace, v současné době ji tedy vedou čtyři děti společně se svými otci.

Zabýváme se výrobou interiérového technického a designového osvětlení. Fungujeme jako B2B dodavatel do stavebních projektů po celém světě (dodáváme do 40 zemí), v ČR a UK obchodujeme napřímo i developerské projekty. Zaměřujeme se na technické osvětlení a cílíme především na kancelářské a obchodní prostory, protože právě tam fungují ta nejpřísnější pravidla (pro kolaudaci) a ve splnění přísných parametrů jsme silní. 

Naše produkty, a s nimi nabízené služby využívají a nabízí nejmodernější technologické nástroje, které s naším odvětvím souvisí – ovládání a programování svítidel, jejich zaměření na maximální výkon a zároveň jejich ekologickou neutralitu. Snažíme se přispívat ke zdravému prostředí jak pro práci, tak k životu v interiéru jako takovému.

Zaměstnáváme kolem 130 lidí. Zásadní část pracuje v naší výrobní hale v Novém Městě nad Metují. Spokojenost vnímáme jako klíč k úspěchu, takže se našim zaměstnancům věnujeme nejen nastavováním cílených benefitů, ale také podnikáním aktivit, které "jenom dělají radost". Slavíme společná výročí, organizujeme neformální a tematicky pestrá setkání, a to i pro rodiny našich zaměstnanců - rodinný den, výlety na vánoční trhy a další. V místě naší výroby (NMnM) je toto velkým tématem - zapojujeme se do aktivit v našem kraji, podporujeme kulturní akce (Festival Komedie, adventní koncerty), snažíme se jít za hranice našeho podnikání. Chceme, aby nás v místě podnikání vnímali jako stabilního zaměstnavatele s dobrou firemní kulturou. Také chceme, aby lidé věděli, že nám opravdu záleží na kvalitě našich výrobků. S tím souvisí i společenská odpovědnost v environmentální oblasti. Většina zaměstnanců je z okolí našeho podniku, proto máme zájem na tom účastnit se lokálních akcí či podporovat místní aktivity.

Aktivně spolupracujeme se zástupci místní samosprávy, stejně jako s našimi zaměstnanci, kteří často přicházejí s vlastními podněty. Aktivně spolupracujeme s místními podnikateli, vč. dobročinných spolků a chráněných dílen. Nechlubíme se tím, bereme to jako přirozenou součást našeho fungování v regionu. Ohleduplnost vůči životnímu prostředí prokazujeme zefektivňováním naší výroby a fungování. V minulosti jsme provedli zásadní revitalizaci našeho výrobního závodu v Novém Městě nad Metují - výsadbu stovek keřů a stromů, vytvoření záchytových nádrží na dešťovou vodu, modernizaci strojů a technologií, instalaci solárních panelů (i na centrále v Praze). Od roku 2022 jsem se zavázali k převodu našeho vozového parku na hybridní vozidla či čistě elektrická. Pro tento účel byly vybaveny obě lokality nabíječkami pro vozidla, která jsou napájena právě solární energií. Přestože nejsme povinni reportovat ESG, již dnes na této aktivitě pracujeme.

Efektivita není dokonalost.

Mapa
Firma sídlí v Královéhradeckém kraji

3 otázky pro nominovanou osobu

Co Vás přivedlo do Vaší současné pozice?

V době, kdy byla firma po revoluci zakládána, bylo pole pro podnikání velmi široké. Jiří Jelínek a Karel Květoň jako čerství absolventi vysoké školy během společné povinné vojenské služby zvolili technicky zaměřená svítidla. V dalších letech se potvrdilo, že to bylo správné rozhodnutí a že je poptávka po tomto typu produktu celosvětová. Mne jako zástupkyni druhé generace majitelů do firmy přivedla volná židle ve vedení marketingového oddělení. Od našich tatínků nebylo nikdy předem očekáváno, že se my děti do firmy zapojíme. Takže jsme všichni vystudovali, co nás lákalo, a sbírali zkušenosti v rozličných oborech. O to přínosnější je teď naše spolupráce při vedení firmy. S mým příchodem do exekutivy v marketingu jsem se v prvních třech měsících utkala s launchováním nové brand identity, zprovozněním nových webových stránek a účastí na největším a nevýznamnějším veletrhu v našem oboru. Takže rovnýma nohama do velkých výzev a od té doby je to stále pořádná jízda.

Co Vás na podnikání a/nebo na Vaší současné pozici nejvíc těší?

Mám to štěstí, že vidím výsledky naší společné práce z první ruky - při dokumentaci našich projektů musím přiznat, že jsem pyšná, čeho společně dosahujeme. Mou prací je pak vyždímat z prezentace projektů a našich produktů maximum. Osobně mě uspokojuje, že za svou prací vidím výsledky, a když pak z úst našich klientů a partnerů slyším slova spokojenosti, ba chvály, moje práce mi dává smysl a opravdu mě baví.

Jaké máte plány do budoucna?

Naší hlavní vizí je růst, v horizontu 10 let čtyřnásobný. Expandujeme na nové trhy, vnitřně se měníme, přizpůsobujeme se stále se měnícímu prostředí a zefektivňujeme.

Odpovídala Tereza Hanzlová, spolumajitelka a Head of marketing

Důvod nominace

S produkty firmy Halla se můžeme dnes setkat všude kolem nás, a přitom jméno jejich výrobce zná málokdo. Halla je českým lídrem ve výrobě technických designových svítidel umisťovaných architekty do škol, sálů, obchodních center i nemocnic. Krásný je příběh vzniku společnosti, který vychází ze skromných podmínek devadesátých let a opírá se o zručnost a nesmírný elán jejích zakladatelů. Postupným růstem, akcentem na kvalitu a inovacemi dostali její zakladatelé firmu do úrovně, kde má vlastní výrobní halu, dnes většinu své produkce exportuje do 50 zemí světa a stala se důležitým hráčem na mezinárodní úrovni. Přijde mi, že splňuje všechny atributy firem "Made in Czechia". Vedle velkých projektů u nás i v zahraničí stále jejich technici přijímají i úlohy menší a komplikované. Svým know-how pomáhají posouvat techniku řešení dále. Jedním, pro mne osobně z nejdůležitějších, je kvalita umělého osvětlení ve školách nebo nasvětlování specifických materiálů, jako je křišťál. Také oceňuji péči o design produktů. Vypadají velmi banálně, ale detail a materiály, které na jejich světlech můžete potkat, jsou perfektní. Správnost této strategie byla odměněna i designovými cenami.

Nominační kategorie

Made in Czechia

Nominoval/a:

obchodní partner

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokračováním v používání tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete v Souhlasím Prohlášení o ochraně osobních údajů