Firmové oscary dostaly k desátému jubileu novou trofej

24/10/2022

Český Goodwill je původní český projekt s tradicí od roku 2013. Oceňuje podnikatele a firmy, kterých si lidé váží, pro jejich odpovědný přístup k podnikání, morální kvality a poctivou práci. U příležitosti desátého jubilea připravil tento projekt pro své laureáty opravdu krásnou novinku: zcela novou trofej. A jak je u projektu Český Goodwill zvykem, i v tomto případě v sobě vznik nové trofeje i ocenění samotné spojuje četné přesahy.

„S členy rodiny Český Goodwill se průběžně setkáváme individuálně, aby si řekli, co je nového, jak se nám daří, jak si můžeme vzájemně pomoci nebo co dalšího můžeme společně vymyslet. Jedním z takových setkání byla v úvodu letošního roku schůzka se zástupci společnosti AVETON, která je členem rodiny Český Goodwill od roku 2017. Tehdy získala přímo firmového oscara v kategorii Inovace za svůj unikátní produkt GLASIO. Byl sice tehdy ještě v plenkách, ale už tehdy mi intuice říkala, že má skvělý potenciál. Byla jsem ráda, že i porota se na tom shodla, a tak jsme zářnou budoucnost akustického skla z recyklovaného českého křišťálu mohli podpořit oceněním Český Goodwill,“ popisuje ředitelka HPCG Lenka Hlavatá.

Nové pohledy, nové spolupráce

„Když při naší lednové schůzce přišla řeč na aktuální ročník, kdy projekt slaví své 10. jubileum, otázka unikátních trofejí, které budou symbolizovat čistě a jen Český Goodwill, na sebe nenechala dlouho čekat. Shodou okolností jsme tento projekt měli „v šuplíku“ už několik let. Už v roce 2018 jsme s kolegyní Veronikou chtěly oslovit studenty uměleckých škol, aby nám připravili návrh, jak by taková trofej měla vypadat. Podklady k soutěži o návrh jsme tedy měli připravené, ale na samotnou realizaci jsme od té doby nenašli kapacity,“ pokračuje Lenka Hlavatá.

„Představa studentské soutěže se nám velmi líbila a velmi rádi jsme se projektu ujali. Tím, že trofej je vyrobena z GLASIA, se naše dříve získané ocenění posunulo do další roviny. Oslovili jsme tedy Ateliér SKLO Fakulty umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem pod vedením Marcela Mochala, jehož studentské tvůrčí týmy se do soutěže zapojily. Chtěli jsme díky soutěži přinést nový pohled na výtvarné zpracování trofeje.  A byli jsme opravdu nadšení vysokou úrovní a kreativním přístupem přihlášených návrhů, o čemž svědčí i fakt, že i s týmy, jejichž návrh v tomto případě nezvítězil, jsme spolupracovali na dalších projektech. I v tom spatřuji naplnění poslání projektu Český Goodwill – oceněním vše teprve začíná,“ vysvětluje Vít Domkář, jednatel společnosti AVETON.

Šperk pro firmu, které si lidé váží

Autorem vítězného návrhu trofeje pro Český Goodwill 2022 je HAHA – společný projekt Hany Vopravilové a  Antonína Koška. Na zásadních prvcích trofeje se shodli již na začátku, a to na tvaru a způsobu, jakým si bude moci výherce ocenění vystavit. „Vycházíme z kruhu a tvaru vln, které pro nás ve vzájemném propojení znázorňují celistvost, smysl, opakující se tradici, svobodu a s ní spojené nejistoty a všechny rizika podnikání. Prstenec má na první pohled působit klidně, ale jeho zvlněná strana zároveň poukazovat na úskalí podnikání, která mnohdy na povrchu nejsou vidět. Výsledný tvar tak může evokovat pomyslnou korunu pro oceněného podnikatele a zároveň být šperkem pro celou firmu, které si lidé váží,“ popisuje Hana Vopravilová.

„Materiál GLASIO v nás vyvolával zvědavost po jiném než plochém tvarosloví. Máme radost, že AVETON je otevřen experimentování se svým materiálem a výsledkem může být hmotný objekt nově konkurující klasické skleněné plastice. GLASIO a jeho přirozené užívání jako akustický panel na stěnách v nás podnítilo myšlenku trofej vystavovat spíše netypicky a tam, kam doopravdy patří. Design trofeje tak nabízí variace možností jejího vystavení, ale především počítá s umístěním GLASIA na jeho přirozené místo v podobě nástěnného objektu,“ pokračuje Hana Vopravilová. Při prezentaci návrhu a následné spolupráci s lidmi z Českého Goodwillu a AVETONU zazněla podnětná připomínka, že vlny trofeje při pohledu z boku působí jako reliéf Českého středohoří. Vznikl tak podnět k drobným proporčním úpravám vln dle reálného pohledu na toto české pohoří.

„S novými trofejemi se kruh uzavřel a projekt Český Goodwill opět došel naplnění. To nejdůležitější jsou totiž vzájemné synergie členů rodiny Český Goodwill, to, že se do projektu aktivně zapojují, mají zájem ho s námi budovat a rozvíjet. Díky takové spolupráci je projekt a jeho vliv větší a silnější, než by zvládl jednotlivec, jeden tým, jedna firma,“ říká ředitelka HPCG Lenka Hlavatá.

GLASIO

GLASIO představuje revoluční řešení ve světě akustiky. Tento jedinečný, vysoce ekologický designový materiál z českého křišťálu dokáže na rozdíl od běžného skla pohlcovat zvuk, a otevírá tak prostor pro inovativní akustická a estetická řešení. Není divu, že tento unikátní akustický materiál nemohl chybět na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji – velkorysá čtrnáctimetrová stěna GLASIO tvořená z designových křišťálových panelů byla nedílnou součástí stálé expozice Českého pavilonu. "I nadále rozšiřujeme možnosti GLASIA díky využití nových technologií, možností povrchových úprav a dalších designů celého systému. GLASIO je materiál, který nás pojí s Českým Goodwillem. Právě z něj jsou od roku 2022 v naší dílně vyráběny trofeje pro firmové oscary," uzavírá Vít Domkář, jednatel společnosti AVETON.  

Ocenění desetiletí se tak mohou inpirovat unikátním symbolem firmových oscarů, který vzešel ze spolupráce společnosti AVETON, Fakulty umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Ateliér SKLO, a autory vítězného návrhu trofeje - designérského dua HAHA, který je společným projektem Hany Vopravilové a  Antonína Koška. Děkujeme!

Zdroj: Magazín KPCG

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokračováním v používání tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete v Souhlasím Prohlášení o ochraně osobních údajů