R. Kareš, Pojišťovna VZP: Pojistný trh začíná po stagnaci opět nabírat na síle

13/10/2014

Pojistný trh začíná po stagnaci, způsobené krizí, pomalu nabírat na síle, říká ve Studiu Zet Robert Kareš, výkonný ředitel Pojišťovny VZP. PVZP, jejíž hlavní rozvoj nastal před čtyřmi lety, se chce nově rozvíjet i v segmentu povinného ručení a pojištění cestovních kanceláří. Zaměřit se také chce pojištění zdravotnických zařízení.      

Pojišťovna VZP se za dekádu svojí existence rozrostla na instituci, která zaměstnává asi 120 lidí a ročně má přes milion klientů v oblasti cestovního pojištění, pojištění cizinců, úrazového pojištění a dalších pojistných produktů.

Hlavní rozvoj pojišťovny přišel po roce 2010, kdy získala licenci na rozšíření činnosti do širokého spektra pojišťovacích produktů. O plánech do budoucnosti a o vývoji českého pojišťovacího trhu ve Studiu Zet hovořil výkonný ředitel PVZP, Robert Kareš.

PVZP je na trhu již 10 let, jak se dle Vašeho názoru za tuto dobu změnil pojistný trh?

Změnil se poměrně zásadně. K jeho největšímu boomu došlo v letech 1999 - 2000 díky demonopolizaci povinného ručení. Pak přišel i velký hlad po produktech, jako je životní pojištění. Je pravdou, že posledních deset let se projevuje určitá saturace pojistného trhu a také doznívá finanční krize, takže pojistný trh byl asi tři roky ve stagnaci a teď začíná pomalu opět nabírat na síle.

Trh s komerčním pojištěním je už několik let velmi konkurenční. A dominují na něm velcí hráči. Hlavní rozvoj vašich produktů přišel ale relativně nedávno, až po roce 2010. Obohatili jste svoje produkty o úrazové pojištění, zdravotní pojištění, např pro cizince, pojištění škod v dopravě, pojištění škod na majetku apod. Jaká je vaše strategie a co můžete klientům nabídnout lépe než velké pojišťovny?

Je potřeba si uvědomit, že prvních deset let jsme ze zákona museli být svázáni pouze se zdravotními riziky. Potom, co jsme byli samostatní, jsme začínali se základním kapitálem 60 milionů koruna a ten jsme z našeho hospodaření navýšili na současných 253 milionů. V roce 2009, 2010 jsme se rozhodli požádat ČNB o rozšíření licence, což se podařilo, takže dnes disponujeme poměrně širokým množstvím pojistných produktů. 18. srpna 2014 navíc ještě představenstvo rozhodlo, že budeme žádat i o licenci na povinné ručení a na pojištění cestovních kanceláří proti krachu. Chtěli bychom se soustředit na pojištěnce VZP ČR, naší mateřské společnosti, což je 70 procent české populace a na zdravotnická zařízení, ať už malá, střední, tak i ta velká.

Pojišťovna VZP je mimo jiné už druhým rokem partnerem ocenění Český Goodwill, tedy projektu, jehož mediálním partnerem je i studio ZET. Jak vy téma společenské odpovědnosti vnímáte? Co vám partnerství Českého Goodwilu přináší?

Vnímáme otázku společenské odpovědnosti, ale také český aspekt. Pojišťovna VZP je jedna z mála českých pojišťoven v České republice - ostatní většinou mají zahraničního vlastníka, takže toto téma je nám příjemné. Samozřejmě si myslíme, že společenská zodpovědnost je nezbytnou součástí jakékoliv vyspělé společnosti a určitě se k ní hlásíme.

Celý rozhovor s Robertem Karešem, výkonným ředitelem Pojišťovny VZP, a.s. si můžete poslechnout ve studiu ZET.

Zdroj: Zet.cz

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokračováním v používání tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete v Souhlasím Prohlášení o ochraně osobních údajů