Čeští podnikatelé věří svému poslání

04/05/2016

Česká republika se loni v žebříčku hodnocení Světové banky posunula o osm příček ze 44. na 36. místo. Světová banka o tom informovala ve zprávě „Doing business“, kterou zveřejnila v závěru loňského roku.

K reálným podmínkám pro podnikání v Česku se vyjádřili také podnikatelé a firmy, které se zúčastnili projektu Český Goodwill. O jejich zkušenostech jsme psali zde.

Čeští podnikatelé, i přes všechny překážky, kterým musí každodenně čelit, zůstávají optimisty. Podnikání berou jako své poslání a jsou přesvědčeni, že podnikat odpovědně s dlouhodobou vizí má smysl. Jednoznačně a bytostně jsou o tom přesvědčeny tři pětiny (61,5 %) dotázaných. Dalších 35 % respondentů tomu pevně věří i přesto, že občas si musí připomínat, že to skutečně smysl má.

Čeští podnikatelé věří svému poslání

Rovněž v otázce na postavení podnikatelů v současné společnosti, převládá pozitivní přístup. Přestože třetina (30,4 %) podnikatelů má občas pocit, že by se člověk pomalu měl stydět za to, že je podnikatelem, další pětina (21,7 %) se domnívá, že postavení podnikatelů ve společnosti je dobré a podnikatelé platí za vážené autority a morální vzory.

Zdroj: HPCG

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokračováním v používání tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete v Souhlasím Prohlášení o ochraně osobních údajů